Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Oh no

Tuesday, October 18, 2011

Oh no

Fan min huvudvärk i går kanske inte hade nåt med tänder att göra alls. Jag vaknar denna morgon och känner mig förkyld som attan. Känns lite bättre nu när jag vaknat till lite, men här gäller det att mota Olle. Har stoppat i mig Echinea och hoppas verkligen det hjälper.

GAIS vann igår. Det var de värda. Skrattade gott åt Daniel som mått dåligt hela dagen inför matchen. Klarade varken av att gå eller beställa hem och se den på tv, utan satt med text-TV och tryckte för att får se resultatet. När det blev 1-0 i sen minut var jag övertygad, men Daniel vägrade erkänna segern fören klockan stannat.

Jag har inte riktigt hängt med i nyheterna, men tydligen har det inte skett bara ett utan fyra överfall på väster senaste tiden. FY för denna jävla stad. Känns fan bättre med misshandlar, bilbränder och skjutningar som i Göteborg för där ger sig gäng på gäng, men här är det äckliga människor som ger sig på oskyldiga. Polisen säger sig nu se ett samband mellan tre av de fyra överfallen, vilket gör det hela ännu mer skrämmande. Då är det alltså inte några random attacker heller utan återigen helt genomsjuka människor som går omkring med ondska i skallen.

Och på tal om äckliga händelser måste jag bara skriva ett par ord om den olycka som skedde på vägen mot Skavsta flygplats där fyra tjejer på väg på utomlandssemester blev nermejade i sin stillastående bil av en lastbil som inte fattade att de stod still. En dog, två ligger på IVA och en klara sig ganska bra. Fruktansvärt och det ger en rysningar för det påminner en om att hur försiktigt man än kör är man inte garanterad att slippa undan. Vad som helst kan fan hända när som helst. Otäckt.

Nog om otäckheter. Idag har jag späckat schema. Får se om nåt blir av, men planen är i alla fall att ge mig hem efter jobbet och hämta upp min vinterjacka (ni som hängde med förra vintern vet att dragkedjan pajade) och lämna in den hos skräddaren här på väster. Sen ut till Däckprofilen och se om de har tid att byta mina däck. Struntar i att boka tid i alla fall nu eftersom jag inte vet nr jag kommer ifrån. Sen ska jag till Systemet också och handla lite götta till helgen. Ja, späckat schema alltså. Om jag orkar och hinner innan det blir mörkt ska jag banne mig se till att försöka fylla på olja och mäta glykolhalten också, men det får vi se. Även om Daniel inte är nån expert alls på bilar eftersom han varken har bil eller körkort skulle det kännas bättre att ha nån med när jag grejar.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: