Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tiden förändras

Saturday, October 24, 2009

Tiden förändras

Sedan 1980 har svenskarna fått ställa om klockorna två gånger om året. Innan dess var det vintertid året runt.


1980!? Nu har jag väl aldrig lagt nån större tanke vid det, men inte trodde jag det väl det va så nytt. Det är ju lika länge som jag levt bara (och det är ju inte länge... jag är ju purung haha).

Tänk att jag alltid ska komma på detta i sista stund. Sommar- och vintertid är vansinne enligt mig. Vad ska det va bra för? Det ställer bara till en massa bekymmer med en massa klockor man måste ställa om som man inte nåt upp till. Dessutom innebär ju detta bara att det blir mörkt tidigare och vad ska det vara bra för? Det blir mörkt snabbt nog.

Om man ska hitta nånting positivt i detta skulle det kunna vara att det borde vara lite ljusare när jag ska ut och springa i mon, Risken är väl att jag vaknar efter sommartid och det är prick lika mörkt som i morse.

No comments: