Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kvällspromenix

Thursday, July 28, 2011

Kvällspromenix

har ni tänkt på hur lite jag kommenterar nyheter nuförtin. Det är bara en svacka. Jag har nämligen ingen lust att läsa tidningarna just nu. Jag har semester även från dom. Klickar väl iofs på länkarna till nyhetssidorna nån gång per dag, men jag har inte ork eller lust att läsa utan skummar bara igenom.

Jag ska väl i alla fall skriva nåt om allt som hänt så här kommer det. Och nej, jag tänker säga nåt direkt om historien i Norge. Det är tragiskt and that's it.

Nä, vi börjar med Amy Winehouse. Ingen vart väl egentligen förvånad att detta hände eller? I alla fall vart inte jag det. Nu har även kommit fram att hon var gravid och att hon var "var så glad". Hmm, konstigt sätt att visa att man är glad över en graviditet att knarka ihjäl sig. Nä, jag ska inte va dryg, men seriöst? Familjen påstår att nykterhet vad var som knäckte henne. Hon ska ha varit utan alkohol i tre veckor och det knäckte henne. Dödsorsaken är visserligen fortfarande "okänd", men vilken 27-åring faller bara ihop och dör utan anledning?

Nån som kollat på TV4 på sistone? De tycks nyss ha kommit på att folk svälter i Afrika. Visst det är jättefint att de hjälper till, pratar om det och samlar in pengar, men man får intrycket av att detta kom över en natt. Som att de hade det asgott och massor med mat för en vecka sedan, men sen från ena dagen till den tog den slut. Jag trodde först nåt hade hänt och började leta i de andra tidningarna utan att hitta ett ord om Afrika, vilket jag tyckte var mycket skumt. Men.. ok, kudos till TV4.

Ja... det får räcka så. Orkar inte kommentera mer. Det kan bero på att det är äckligt kvavt och jag har ont i huvudet också. Kanske kommer mer senare, kanske inte. Kanske mer hardcore-klipp haha.

Nu är det dax för min dagliga långpromenad. Jag har valt att förlägga dem till kvällarna, dels för att det är svalare då och dels för att det gör att kvällen går fortare. Jag vet att jag bara klagar, men jag är såååå uttråkad och vill tillbaka till Göteborg NU... har jag sagt det förut förresten? haha.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: