Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Jag tänker såhär...

Wednesday, March 03, 2010

Jag tänker såhär...

... att om jag väntar med att lämna in min iPhone tills nya iPhone 4G släpps kanske jag kan uppgradera den lite... helst gratis. Nårrå, det fattar väl jag med att det inte kommer hända, men funktionen med flera program samtidigt och bättre kamera skulle jag inte säga nej till.

Uppgraderingar i nya Iphone 4G

Snabbare mobildata - nuvarande modellen Iphone 3GS klarar 7,2 megabit per sekund. Nya versionen väntas klara minst 14,4 megabit per sekund. Men någon version för de nya 4G-näten väntas inte i år. Iphone görs i första hand för den amerikanska marknaden och där har man ännu inte ens uppgraderat mobilnätet för att klara 14,4 megabit per sekund överallt ännu.

Bättre kamera - Iphone 3GS har en 3 megapixelkamera. Nya modellen väntas få de 5 megapixelkameror som Apple har beställt från tillverkare i Asien men ännu inte använt i någon av sina produkter.

Större skärm - flera källor hävdar nu att nya Iphone 4G kommer att få en skärm på 3,7 tum. Något större än den nuvarande skärmen som är 3.5 tum. Det finns också källor som hävdar att Apple skulle satsa på den betydligt bättre, men också dyrare, oled-tekniken för den nya skärmen.

Multi-tasking - köra flera program samtidigt. Apple har medvetet strypt möjligheterna att köra flera program samtidigt i de Iphone som hittills släppts. Skälet är att man varit orolig för att telefonen skulle upplevas som seg med flera program igång samtidigt. Nya Iphone väntas få en kraftfullare processor som gör multi-tasking möjlig.

Gest-styrning - Apple har sökt patent på några varianter av gest-styrning. Det vill säga att man kan utföra funktioner i telefonen bara genom att göra olika gester med handen ovanför skärmen. Flera sådana funktioner väntas komma i nya Iphone 4G.

Den nya luren väntas börja säljas i Sverige i slutet av juli.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: