Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ingår hälsa i priset?

Tuesday, March 09, 2010

Ingår hälsa i priset?

Men hörni, det kan ju inte bara vara inbillning. Vaknade åter igen med igenrosslad hals, täppt näsa och jag mår inte alls bra. Jag frös så jag trodde jag skulle skaka sönder när jag klev upp. Skulle jag själv framkalla detta? Jag vet i sjutton om det verkligen kan vara så. Jag skulle ge nästan hur mycket som helst för att få krypa ner under mitt varma täcke igen, men riktigt så bra ska vi ju inte få ha det. Jag tycker detta pågått alldeles för länge nu.

Tur jag har köpt mig lite lycka... Det är nämligen möjligt enligt forskare vid Cornelluniversitetet i Ithaca, USA, trots att man brukar påstå motsatsen. Resultatet från deras studie visade att de som köpte upplevelser som resor och massage faktiskt mådde bättre av att göra av med pengar. Och känslan av tillfredsställelse bara ökade med tiden. Och med lycka kommer hälsa, right?

Image and video hosting by TinyPic

No comments: