Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Misommar i Skredsvik, Uddevalla

Friday, June 24, 2011

Misommar i Skredsvik, Uddevalla

I godan ro låg jag i halvlåg jag och slöa i soffan och pratade med Cillan på chatten igår kväll, helt inställd på den lugnaste helgen i mannaminne. Inga planer för midsommar what so ever, när hon helt plötsligt häver ur sig att jag ska med dom till Uddevalla i mon. Det var inte mycket till fråga, utan mer påstående. Det vart en del velande, men sedan insåg jag att så var fallet och där och då vände lugnet.


Shit, ingen alkohol... och vad gör man en midsommar på landet utan alkohol? Darn. Men efter lite funderande kom jag på att bolaget vid Marieberg stänger 20.00. Klockan var 19.30 så det var bara att dra på sig nåra paltor och ge sig sta. Det var inte bara jag som var ute i sista minuten och stället var bra urplockat, men jag lyckades slita åt mig det jag behövde och kånka ut till bilen med det. Grill då? Helskotta. In på Coop (värsta affären i världen) och skaffa kött och marinad. Det var mycket folk, men ca en timma senare var jag hemma igen. Köttet rensades på nolltid och dränktes i Hickory. Sen var det ju de där med packning. Sovsäck?!? Letade igenom hela lyan, men misstänker att den ligger nerpackad nånstans på vinden så jag beslöt mig packa ner en massa tröjor och ta med mig ett täcke och kudde från sängen. Inte fören 22.00 var jag klar med allt och kunde hoppa in i duschen helt kaputt av utmattning. Äta fick jag hoppa över.


Så Skredsvik då. Jo, det är Cillans kompisar Emil och Elinor som bjuder in. Av 12 personer känner jag kanske hälften. Det är Cillan och Dick. Det är Daniel. Och sen är det Irre och hennes kille PJ. Det ska bli otroligt skoj att träffa Irre. Har jag inte gjort på herrans många år. Irre (ja, Erika då) är en av mina barndomskamrater som flydde staden tidigt för flytt till Gbg och senare Malmö. Eftersom man sällan åker till Malmö och det aldrig stämt med helgerna hon varit hemma har det gått alldeles för lång tid tyvärr.

Resan ska bli intressant också. Jag har aldrig varit i Uddevalla vad jag vet och till Skredsvik har jag verkligen ingen aning om hur man tar sig till. Därför ska vi mötas upp på nåt köpcentrum utanför Uddevalla. Jag lär ju dra i god tid eftersom jag har typ 2,5 timmar längre resa än de andra. Vädret verkar ju bli kass totalt... men det är ju midsommar så vad kan man vänta. Detta ska bli OTROLIGT kul i alla fall!

Nu packa!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: