Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Konstig stad jag bor i

Thursday, June 02, 2011

Konstig stad jag bor i


Detta är vad Örebroarna kallar konst. i alla fall gör nog konstnären det. Ett jäkla plan i vattnet. Varje år de senaste åren har det slängts i en massa konstiga saker i vattnet som man sedan kallat konst. Ett år var det kläckta ägg, ett annat ett klädstreck med kalsonger. I år ligger där alltså ett plan med tre kronor på. Å, så vackert... eller. Weird!



Sen har de byggt ett skitfullt däck vid slottet också som inte alls passar in. De kunde väl åtminstone målat det mörkt. Nu eftersökes ett namnpå däcket. Några förslag i NA är:


* Frebrans hylla
* Gnällplankan
* Berglundsbryggan
* Plankan
* Flackdecket
* Slottsdäcket


Ursäkta med Frebran? Vem eller vad sjutton är det? Berglund? Är det han som byggt den eller? Nä, urdumma namn. Varför inte bara kalla det "decket vid Centralparken".

Jaja, nog om sånt jag inte förstår mig på. Jag köpte mig en klänning på New Yorker. En sån långklänning... randig med nitar längst hals och armhål. Nu ska den sys om. Dels för att jag inte vill ha den lång och dels för att den är för stor. Andra skulle nog säga att det var min barm som inte fyllde ut den, men jag skulle mer vilja kalla det att jag har korta axlar, haha.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: