Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Svärds' Sunday Supreme

Sunday, May 17, 2009

Svärds' Sunday Supreme

Sabla Norge! "I'm in love with an aeroplane" ekar i mitt huvud och har gjort hela jäkla dagen. Jo, tack, jag är medveten om att det ska vara fairytale, men mitt inre tycks inte bry sig.


Den som gapar efter mycket... Norska (lite för mycket Norge nu) ekorren Nötte vet hur det kan sluta. Haha, hur söt kan man bli!? Han ville ju bara ha lite ägg och fågelungar att mumsa på, å så fastna han lille rackarn.

Känns som jag gapar efter en hel del just nu. Jag tycker ju alltid om att shoppa, men just nu känns det som jag är inne i ett otroligt shoppingsug. Antagligen för att det snart är sommar och man vill uppdatera garderoben, men det är inte bara kläder jag vill ha, utan i princip allt. Just idag har jag ett otroligt begär efter en magnetisk kylskåpstavla jag sett på Finrummet. En sån man kan skriva typ shoppinglista eller Kom ihåg grejer på. När jag tänker efter helt onödigt (för inget på Finrummet är speciellt billigt och jag skriver ju upp saker lite varstans ändå) men känner jag mig själv rätt blir jag nog inte nöjd förren jag har den.

Nåt annat jag suktar efter är denna fina klänning (inte heller den direkt billig) och dessa fina örhängen från Shock. Det bor allt fortfarande en liten punkare i H. Svärd... eller som man säger: You can take Hannastacia out of punk, but you can't take punk out of Hannastacia.

Känns som jag behöver uppdatera linne och kjolförrådet med. Nu är det inte på långa vägar så att det är tomt där, snarare överfullt, men konstigt nog känns sakerna jag skaffade förra året inte alls intressanta nu. Vill ha nytt, vill ha, vill ha!

Underbart väder idag. Har helt plötsligt efter 2 års löpning utan att direkt avancerat något avsevärt, fått nån slags ny kraft och har två mornar i rad sprungit 6,9 km innan frukost utan att stanna och gå en enda gång. Känns till och med som jag hade kunnat fortsätta. I rule! Tog en cykeltur på 12km med mamsen på eftermiddagen också bort mot Fallen.

Dagens löprunda. Inte världens bästa bild, jag vet, men klicka pån vettja så blir han större.

Och sen körde jag ett nytt styrkepass jag hitta i nån tidning. Var kommer all denna energi ifrån? Hajar ingenting, men klagar absolut inte.

Hopprep 10 minuter


Benböj 15 reps

Armhävningar 15 reps

Sidoutfall 15 reps

Framåtlutad rodd med tricpspress 15 reps

Axelpress med bicepscurl 15 reps


Efter de 5 övningarna 60 sekunder vila

Upprepa övningarna 4 gånger


Hopprep 5 minuter


Körde med 10 kg eftersom jag inte har nåt annat och hoppa fick jag gö utan rep, men det går ju det med. Första och andra vändan gick utan problem, tredje var det jobbigt och fjärde helt sjukt jobbigt. Och nu kan jag knappt röra mig, men man måste säga att detta verkligen varit en lyckad hårdintensiv träningsdag!

Efter allt detta ska jag unna mig en ägg- (precis vad stackars Nötte tänkte) och räkmacka för det är fröken Sveerd veeeerd!!!

2 comments:

C.Hjort said...

låter som att vi får snoka rätt på ett hopprep till dig, sen är du ju halvvägs till att bli thaiboxare med ju. :D

Hannastacia said...

Ja, jag har funderat på ett hopprep ett tag. Vi får kika i Växjö vettja!