Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Hellmates

Saturday, May 30, 2009

Hellmates

Himlen har ändrat färg. En annan blå nyans och värmen är på plats redan på morgonen och försvinner inte så fort det blir kväll. Lovely. Det har ju varit en del fina dagar i år, men igår kändes det som sommaren började på riktigt.

Jag trodde harar va skygga djur, men helt plötsligt (i alla fall har jag aldrig lagt märke till dem förr) är väster är fullt av dem. Nästan varje morgon ser jag minst en hare på gården när jag går till jobbet. Inte speciellt rädda, utan de sitter lugnt kvar när jag går förbi. Imorse sprang jag förbi två gamla gummor som satt på en bänk i solen och kollade ut över ett grönområde, där det fullkomligt kryllade av harar, och diskuterade.
- Kolla där sitter en hare sa den ena och den andra svarade:
- Ja, titta, men jag är inte riktigt säker på om det är en hare, eller en älg.
?!?!? en älg? Detta är otroligt nog helt sant. Haha, lilla gumman... så söt.

Nu ska jag lovebomba (minns ni Knesset?) Kristoffer Appelquist


Satt och kolla på "Snacka om nyheter" på 5:an förut. Kristoffer Appelquist är fan den roligaste människan på denna jorden (han och Jeff Dunham och Peanut). Jag fattar bara inte var han får allt ifrån, önskar jag kunde rabbla sådär. Rabbla kan jag, men inget fyndigt kommer utav det... bara en massa obegripligheter. Appelquist kör inte de där vanliga snabba replikskämten, utan han bara yrar på och allt blir så himla kul. Bokstavsdiagnos? Säkert, men är man så överjäkligt rolig kan är det legitimt att ha vilken kombination av bokstäver som helst! Hittade hans blogg, som jag ska sätta mig i lugnt och ro och läsa nu... och antagligen få ont i magen av skratt.

Jag har skickat en vänförfrågan på Facebook... hoppas han accepterar mig.

Jag har varit på stan i dag i värmen. Av de grejer jag hade på min lista hade jag i alla fall med mig en hem = Nytt myggnät, som jag spenderat alldeles för stor del av mitt liv till att byta nu. Plackers köpte jag med... ni vet såna tandtrådspinnar som Pernilla "världens största käft" Wahlgren gör reklam för. Jag pallar inte vanlig tandtråd... ryser och gör ont i hela kroppen, men jag hoppas på dessa, men de är förmodligen precis lika obehagligt.
Å så köpte jag två sommarklänningar (en röd och en svart/vit randig) och ett par röda leggings, som jag förmodligen aldrig kommer använda. Fyllde på troslådan med HMs 3-pack och så passa jag på att köpa hårfärg. Nästa vända blir den vanliga Mahognybrun igen efter två omgångar Kashmir red.

På Ekersch inhandlade jag Lemmys' "White Line Fever" på pocket... När jag nu ska läsa den. Jag hinner ju inte läsa och även om jag hinner har jag inte ro i kroppen att slösa bort dyrbar tid på att bara ligga/sitta sill. Väldigt sällan är ju nåt så bra att jag inte får myrkrypningar i kroppen efter 5 minuter. När det gäller biografier har jag försökt mig på en del. Carolina Gynnings "Egogirl", Linda Rosings "Den nakna sanningen" och Pamela Anderssons "Star" orka jag inte mer än några kapitel i, innan jag arkiverade dom i bokhyllan. Otroligt, pinsamt dåliga. Traci Lords "Nattens barn" har jag för mig va ganska ok. Däremot "Att älska som en porrstjärna" av Jenna Jamesson och "The hardest (working) man in showbiz" av Ron Jeremy va ju helt suveräna.

Denna ska ju va bra sägs det ju, så kanske jag gör en kraftansträngning i vinter nån gång... i badet.

Nu när jag tagit reda på hur man postar YouTube -klipp måste jag ju avsluta med Peanut... Helt hysteriskt hilarious!

3 comments:

Linda said...

Peanut är bäst!!!!

Eva said...

Jag tror jag trivs alldeles ypperligt med Kashmir Red. Det blev lite mörkare än jag tänkte, men så skönt att bara behöva färga det en gång för varje omgång, och håret mår nog bättre av det med.

Hannastacia said...

Goodie! och nästa gång du tvättar blir det ju lite ljusare.