Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Har ju haft roligare i mina dar

Tuesday, May 26, 2009

Har ju haft roligare i mina dar

Efter gårdagens översvämning av åsikter och funderingar om allt och lite till är jag idag tom och helt utan inspiration till blogg-inlägg och diskussion. Inte vanligt, men det händer även den bäste. Jag är lite nere i humöret förstår ni. Vad som började som en sån fin och härlig dag byttes ut, lagom till jag sluta jobbet, till ett tryckande kvaft helvete och det dunkar inuti mitt skallaben. Sen börja nästan hårfönen brinna och min dator har en batteritid på typ 1 minut, vilket inte gör huvudvärken bättre

Jaja, hittade nåra frågor på facebook nånstans jag roat mig lite med

Hur gammal är du om fem år?

35 år. Eller ja, talar vi exakt 5 år är jag faktiskt bara 34... vi kör på det tycker jag.

Vem var den sista du träffade?
Kassörskan på Ekershallen. En ny sådan... eller i alla fall för mig. En liten svarthårig tatuerad sak. Hon blir nog bra för hon va trevliger. ekershallen har övervägande bra kassörskor anser jag. Vi har Ögat... en gammal goding. Ho har blitt lite pluffsig på sistonde, men det passar henne. Sen har vi lilla Lila. Också gammal i gården. Krutgumma, som är lite sne i humöret ibland, men vem är inte det. Sen har vi piffiga damen med världens längsta naglar. Hon imponerar verkligen när hon knappar på kassan. Och sen helan och halvan... de två blonda runt 45... en lång och en kort. Och sen långsmale grabben som haft alla möjliga färger på håret. Han börja säert som prao och blev kvar. Och sen har vi diverse yngre tjejer... som när jag tänker efter ser likadana ut som den nya. Mörkhåriga med tatueringar. Härlig skara de där på Ekersch.

Hur lång är du?
1,62 har jag varit hela mitt liv (eller nja, kanske inte riktigt, men vuxna liv i alla fall) förutom sist Christian mätte mig för några veckor sen, för då var jag 1,64. Jag trodde man krympte med åren, men icke jag tydligen.

Vilken var den senaste film du sett?
Kan jag icke svara på för det minns jag inte. Och mindes jag vilken, skulle jag ändå inte minnas vad den handla om, eller vilka som va med eller nåt annat heller för den delen.

Vem ringde du senast?
Privat var det mamma i söndags. Ringer sällan så den va lätt som en plätt. På jobbet har jag inte valet att välja bort telefon och jag tror den sista jag prata med var ett emptyhead på apoteket som inte riktigt visste hur hon skulle göra sitt jobb.

Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Jag sitter redan i soffan, men det är fel soffa. Jag har ont i huvudet, jag tror det kommer börja åska" till lovely C

Vad är helgens planer?
Bio med mamma på fredag. Det händer inte ofta (säkert 10 år sen sist), så det ska bli lite kul. Ska se " Män som hatar kvinnor" (hoppas den fortfarande går) för den har vi inte lyckats hitta och ladda hem... inte för jag gör sånt alltså... laddar hem... det är ju olagligt.

Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Sms... lätt. Telefon är ett onödigt ont. Hatar telefon om det inte är med Christian eller mamma.

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sen jag va typ 11 eller 12. Bra tycker jag, även om det inte va så roligt då.

När såg du senast din mamma?
I onsdags när jag lånade bilen var mamma här på en snabbvisit och lite instant coffee.

Vilken ögonfärg har du?
Blue as the sky, baby.. fast inte när himlen ser ut som den gör nu.

När vaknade du idag?
5.00 när klockan ringde. Ovanligt, men det har jag gjort två dagar i rad nu. Är väl slut efter helgen.

Har du någon gång hittat en katt?
Hittat? nope, men i morse när jag gick till jobbet låg en igelkott mitt på trottoaren. Han var antagligen död eftersom han låg där mitt ute i det fria, men han såg ut att sova. Han låg lite ihopkurad med huvudet lite på sne som om han hade en kudde under och det såg så fridfullt och skönt ut.

Vilken är din favoritplats?
Christians soffa in the cozy position... alternativt nånstans ute i ett spår springandes.

Vilken plats föredrar du minst?
Telefontiden på jobbet. En ödslig plats ute vid arkivet. Känner mig alltid så instängd där.

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis i ett hus vid Vidöstern. Lyxigt sådant med ferrarrirött retrokylskåp ... brygga med båt och ring. Och en Scirocco på garangeuppfarten. På kvällarna bjur Gurras föräldrar på grillad älgfärsbiff. Elmo the Dog ligger i mitt knä.

Vad skrämde dig som barn?
Det mesta tror jag, men speciellt nåra saker:
En uggla utanför mitt fönster (som med största sannolikhet inte fanns där förutom i mitt huvut, men han va så stor att han täckte hela fönstret.
Bränder... efter en brandövning iskolan vart jag livrädd och gjorde planer hur jag skulle rädda mig och min gosehund genom förstret ut på verandan.
Ett lurvigt knallrosa gosedjur med fruktansvärt äckliga ögon.
Harkrankar stora som hus som satt på förnstret. Tyckte de va så otäcka för det va så svårt att avgöra om de satt på in eller utsidan.

Vem fick dig att skratta senast?

Skratta säkert nån gång i dag på jobbet, men det räknas väl knappast. Christian utan tvekan. Han får mig alltid att skratta.

Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nädå, men jag har inga. De förvarades av min kära mor på landet eller vinden eller vad det var, så de möglade, jag förlåter dig för detta mamma trots att det svider.

Har du stationär eller bärbar dator?
Both. Använder sällan den stationära för den är tyngre att ha i knät och står dessutom i sovrummet. Älskar min lille HP Pavillion notebook, trots att den börjar bli lite till åren.

Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på värme och sällskap. Vintertid blir det mysbyxor, långärmat och ibland även tjocktröja.

Hur många kuddar har du i sängen?
Gud, så intressant. 3, en lång (sån kropskudde, fast jag harn under hövve) och två vanliga.

Hur många landskap har du bott i?
Ett endaste... Nerike. Tråkigt va?

Har du någon gång spytt på någon?
Det hoppas jag verkligen inte, men har jag det ber jag om ursäkt.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Utomhus blir det ju skor, inomhus tofflor (och kanske även strumpor) om kallt och barfota om varmt. Men jag älskar att köpa både skor och roliga strumpor.

Är du social?
Tja, både ja och nej. Är väl ganska social när jag är bland folk, hihi.

Vilken är din favoritglass?
Dajmstrut utan tvekan... och fick en ny favvo på låda i helgen också. Päronchock från Alvestaglass. Världens godaste päronglass och choklad.

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Shoppa allt möjligt. Bilar, hus, kläder, prylar. Sen skulle jag ge en del till mamma och kanske spara lite också... kanske bli finansman.

Tycker du om kinamat?
Nä inte direkt. Thai och Japanes är bra, men jag har inte så stor koll på vad som är vad inom asiatvärlden. Gillar inte så mycket allt de där friterade, men MmMm för Teriyaki och grejer.

Tycker du om kaffe?
Om jag tycker om kaffe? Vilken jäkla dum fråga. Jag ÄR kaffe.

Vad dricker du till fru
kost?
Kaffe

Sover du på någon särskild sida?
Sängens vänstra. Vad gäller position börjar jag alltid på höger sida tvärs över sängen och sen när jag håller på att somna byter jag över till vänster i sängens riktning och somnar sött. Detta gäller i min egen säng. Hos Christian somnar jag alltid i soffan oavsett plats eller position.

Kan du spela poker?
Jag kan reglerna... poker är ganska kul... men jag är inte speciellt bra påt.

Tycker du om att mysa?

Loves it.

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Va?! finns det fler med som har samma som jag! Bedrövligt... Har en del patienter med samma, men i övrigt tror jag inte det.

Vill du ha barn?
Japp. James Marshall Folke och så vill jag ha en tösabit också.

Kan du några andra språk än svenska?
English och русский. Nårrå, men jag hade MVG i ryska... antagligen för att läraren favoriserade mig och min kompis som gick trean på gymnasiet och läste med ettorna.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nä, det har jag inte, men det vill jag ju. Inte som sjukling då såklart, men på akultation eller någe.

Föredrar du havet eller en pool?
Havet... om det inte är för äcklig botten. Och så måste man ha skor... annars pool... eller kanske sjö, men då är det skona som gäller igen. Från båt är bäst.

Vad spenderar du helst pengar på?
Tydligen resor till Värnamo för det är dit de går (men det är det ju värt). Och så en massa prylar och kläder.

Äger du dyra smycken?
Nä, vet ni va. Men jag äger en hel del billiga. Gillart, men får ju så sällan ha.

Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Äpple, plain and simple.

Vem är den roligaste människan du känner?
Christian Hjort

Välj ett ärr på din kropp?
Jag väljer det på höger underarm.

Vad har du för ringsignal?
Punk of kås. "Blackout" med The Falcon.

Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nä, det tror jag inte. eller jo ett par skor i en låda som mamma byggt.

Var togs din profilbild?
Hmmm, nu har jag funderat bra länge, men jag minns bara inte. Jag har ju förstärkt det röda, men jag har för mig den va röd från början med... men det förklarar ju inte ett smack om vart den är tagen.

Kan du byta olja på bilen?
Jag kan allt! Jo, men det tror jag... jag har i alla fall lärt mig det en gång... i alla fall teoretiskt.

Har du fått fortkörningsböter?
Nä, men det kommer väl. Jag är ganska laglydig, men det är ju omöjligt på vissa ställen och det är ju där de sätter kamerorna såklart. Jag la märke till en rolig sak när jag åkte neråt sist. Alla kör ganska inom hastighetsbegränsningarna så länge det inte är 120. Då förvandlas vägen till autobahn och alla kör prick så fort de bara kan och vill.

Vilken var den senaste bok du läste?
Ron Jeremy " The hardest (working) man in showbiz". Fantastiskt rolig man den där Ron.

Läser du dagstidningen?
Nej, mycket sällan och i sånt fall på jobbet. Och snabbt går det för NA är kass. Jag läser Aftonbladet och Epressen på dätan om jag inte har nåt bättre för mig. Det är ju i alla fall där de riktiga nyheterna står.

Prenumererar du på någon veckotidning?
Nä, men tydligen på iForm som kommer då och då... fick nåt därifrån och sen har det fortsattt. Men den är ganska bra ibland, så jag låter det rulla vidare.

Dansar du i bilen?
Dansar... låter farligt och omöjligt. Sjunger gör jag... till radiolan. Högt om jag är ensam... lägre om nån sitter breve och suckar. Jag kan de flesta schlagerdängorna by heart... och tyvärr även Viva la vida med Coldplay (barf).

Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Mix Megapol.. Sabla Örebro att dumpa Radio RIX.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Å kära nån... öhhh... tror det va i min kalender... skrev in nåra utbidningsdagar vi ska ha för distriktssköterskor i september.

När var du i kyrkan senast?
Räknas kapell? för då var det på farmors begravning och dess förinnan Rolles. En renodlad kyrka är nog bra länge sen. Kyrkor är bra vackra, men har ju helt fel syfte för att jag ska trivas där. Gud och grabben Jesus är inte mina polare.

Vilka personer utmanar du:
Utmanar till vad? Armbrytning?

Fy, va tråkigt de där va. Hoppas ni inte somna. Jag lägger ner för idag och hoppas på ny energi imon.

En till sak bara... hur jävla hårt är det att lansera ett eget vin, Paul? och dessutom få det omskrivet på den mycket tjejiga sidan vittvin.se

No comments: