Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Siffror suger!

Tuesday, May 05, 2009

Siffror suger!

Jag borde hålla mig borta från siffror... jämt och alltid. De gör mig sur och irriterad. Den värsta formen av siffror är den i statistik. BLÄ! Fick en enkel uppgift idag: Räkna antalet sårrupturer på de blanketter jag skickat in till en statistiker för att se om de stämmer överens. Det gjorde det ju såklart inte och när jag kolla lite till upptäckte jag att i princip inget stämde. Inte ens antalet blanketter jag skickat in. DÖDEN!
Hela eftermiddagen har jag suttit och räknat och räknat om. Jag avskyr siffror. Jag vill inte ha nåt att göra med siffror alls. Eftersom jag inte förstår siffrorna eller tabellerna jag jämför mot har jag ingen chans heller att se vart felet ligger, eller om det är jag som gjort fel (vilket det ju antagligen är eftersom det är jag ju inte kan siffor... en statistiker borde kunna siffor). Så nu har jag ett problem jag inte vet hur jag ska lösa och egentligen hellre vill lämna över till nån annan att lösa. Hur? Varför? Vafan? Vill inte veta av mer siffror nu. Aldrig mer! siffror!


Jag önskar jag kunde skriva om nåt intressantare, men tyvärr siffrorna har tagit över bägge mina hjärnhemisfärer och snurrar runt där som illvettiga myrslokar och suger upp all min energi... både kroppsligt och själsligt. Hua! Better luck tomorrow.

Å en annan sak! Är riktigt stolt över Bäjb idag som utfört den största av bedrifter. :D You da man!

2 comments:

Eva said...

Vad har stor-Hjorten nu gjort??

C.Hjort said...

som sagtemente, i da man!!! ingen nu levande människa har ensammen uträttat liknande stordåd, och större ska det bli. men det märker ni vanliga dödliga sen vad jag gjort.