Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Fizzle-trivia

Thursday, May 07, 2009

Fizzle-trivia

Jag kollar sällan på TV innan 21.00. Från det jag kommer hem tills ca 20.00 är det helt knäpptyst. Det är nåt jag börjat gilla på sista tiden och har förut varit helt allergisk mot tystnad. TV:n åkte på så fort jag kom innanför dörren och fick gärna stå på dygnet runt och helst i både vardagsrummet och sovrummet. Men nu ska det va tyst. Så skönt! Ja, jag vet att jag börjar bli gammal, men det skiter jag i. Jag har dock aldrig kollat direkt mycket på TV:n trots att den stått på. Nu är enda gången jag tittar (förutom på helgerna) från klockan 21.00 på kvällen tills det jag somnar.

TV-serier jag följer utan att följa ibland och oftast inte hela.


Just nu visas vanliga CSI Las Vegas på måndagar kl 21.00, men utan Gil Grissom och istället med Dr. Raymond Langston spelad av Laurence Fishburne. Jag tycker han gör ett bra jobb, men han har ju ingen lätt uppgift att ta över efter en så stark tv-personlighet som rissom. Serien är fortfarande helt ok, men det va bättre förr. Nick Stokes nacke har ökat nåt kopiöst i omfång och blitt till den av en Blue Cattle tjur och Warrick, som va min favvo, har dött. CSI New York är klart favoriten av de tre just nu. Både Gary Sinise och Melia Kanakaredes är ju utmärkta för rollerna. CSI Miami är ok, men också jävligt irriterande. Jag har varit i Miami. Visst är det mysigt och soligt, men inte va allt så där gult och orange. Och när Horatio kör sin från-sidan-pose för 1000 gången och säger nån fyndig tuff replik med solbrillorna i högsta hugg blir man mer trött än impad.
Efter CSI sappar jag över till TV4plus och Jordan, rättsläkare. Helt kass serie egentligen. Förstår inte riktigt seriens semiironi och Jordan, som ju faktiskt är centrum för serien, stör mig nåt kopiöst. Helt enkelt bara tidsfördriv om jag inte kan somna. Efter max 20 minuter sover jag garanterat.

Tisdagar kollar halva universum på Depserate housewifes, men inte moi... jag är undantaget som tycker det är en ganska tråkig serie. Brukar kika på helgen om jag inte har nåt bättre för mig, och på tisdagen blir det istället House. Egentligen är det enda som fascinerar mig med serien hur bra Hugh Laury pratar amerikanska. Plotten blev tråkig och enformig för flera säsonger sen. Sällan jag ser ett helt avsnitt utan att somna.
Law and Order börjar 22.00. Originalet av denna serie är den sämsta utan tvekan. Fruktansvärt bleka karraktärer och skådisar. Vem vill se en grumpy old man som cool polis? Not me. Avsnitten bygger på fyndig-fras-klipp ungefär som CSI Miami. Nä, inge vidare, men fullt watchable.

Greys Anatomy på onsdagar tyckte jag till en början va fabulous, men nu är den inte mycket att ha, utan jag kollar mest av ren vana. Jag brukade ladda ner säsongerna och kolla på på helgen i ett streck. Då störde jag mig som fan på upplägget tjej och kille som vill ha varandra, men inte får det p.g.a. div löjliga anledningar (och anledningarna i denna serie var ju top notch löjliga), men nu när Dr.Sheppard och Dr.Grey har varann är det plötsligt ganska ointressant. De snabba replikerna och försök till konstigheter låter mest löjligt och det är ju för sjutton svårt att hinna med så där på kvällen när synapserna i hjärnan är på cooldown.
Jag gillar Law and Order Criminal Intent som kommer efteråt på TV4plus. Dock är Vincent D'Onofrio tyvärr inte med längre utan Chris North a.k.a. Mr.Big tog över 2005 och gör tyvärr inte lika bra jobb. Vad jag förstår har han slutat nu med och Jeff Goldblum ska ta över. Svårt att se hur detta ska kunna bli bra, men vem vet. Tjejen (de rödhåriga korthåriga) har jag mycket svårt för. Hon va med i nån serie om nåt övernaturligt eller nåt och den hatade jag och nu gillar jag inte att se na.

Sketabra start på torsdags-TV med Criminal Minds. Men vad är det med huvudkarraktärer som slutar? Giddeon va ju asrå. Det stör mig lite med denna serie att förekomsten av ordet unsub är större än Nick Stokes tjuranacke. Försökt räkna flertalet gånger, men aldrig lyckats hela vägen igenom. Hur cool är inte Dr. Spencer Reid då? Lätt en idol. Jag vill också va så därna smart.
Toppen-torsdagen fortsätter med Law and Order Special Victims Unit. Här mina damer och herrar har vi serien av alla serier. Bara Chris Meloni i sig gör ju serien till en fullfjädrad 10-poängarne, men sen har vi ju även en stenhård Ice-jävla-T! Och alla de andra med. Alla är ascoola, stenhårda, tuffa och bäst! Mer SVU åt folket och TV-världen.

Torsdagar är lätt min favorit-TV-dag, vilket ju säger sig självt. Måndagar behöver få bort Jordan mot nåt nytt coh det kvickt. Vore inte helt fel med lite Dexter här. Det får va nog med House ett tag nu, men det är hög tid för Heroes att komma igång igen. Snart är det väl sommaruppehåll på hela skiten och lika bra är väl det för då missar man ju allt ändå. Då äter man glass.


4 comments:

Eva said...

Jag fixar inte att följa serier på teve, jag måste se dom i lugn och ro när JAG vill ;)

I'm a pirate, aar. ;)

Sett Supernatural nåt?

Hannastacia said...

Nä, kanske.. men inte vad jag vet. När går det? och vilken kanal? eller nerladd? Bra?

Eva said...

Jag har ingen aning om vilken kanal eller när den går, jag sätter på teven ungefär en gång varannan månad när jag tycker att jag måste undvika datorn lite :D

Men det är två bröder som är ute och jagar spöken typ, en del avsnitt är riktigt bra! Och bilen dom kör....*dreggel*

Hannastacia said...

Jaha, då vet jag vad du menar. Det är ju med Eric Brady från Våra bästa år och Dean från Gilmore Girls. Har bara sett nåt avsnitt. Som Buffy fast utan Sarah Michell typ.