Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Doin' puurdy good

Friday, May 22, 2009

Doin' puurdy good

Fick upp Mr Sleepyhead tidigt idag! Efter jag trotsat regnmolnen och sprungit runt elljusspåret kavlade jag upp ärmarna och bakade scones med soltorkade tomater. Baka har jag gjort kanske sammanlagt 5 gånger i hela mitt liv, så det var en liten prövning. Det var mjöl och andra prylar högt och lågt i köket... som tur var sov ju Christian gott så jag hann städa efter mig innan han såg det. Smäckefrukost med mina nybakta scones, ägg och chokladmjölk gjorde susen och han pallra sig faktiskt upp ur sängen. 10 minuter efter vi ätit klart sussa han sött i soffan, men mission completed i alla fall.

När han kvicknat till igen tog vi bilen till Växjö... av ingen annan anledning än att variera oss lite mot att alltid åka till Jönköping. Så här i efterhand kan jag säga att Jönköping är bättre och bra mycket roligare väg att köra. Först åkte vi in till Växjö city... inte mycket för världen. Dessutom tryckande regnmoln som släppte ifrån sig då och då med jämna mellanrum. På vägen ut ut Växjö sladdade vi in på Rusta och köpte nya torkarblad till Saaben. Christian va ute efter en handmixer för att göra milkshake, men slog till på stort och köpte OBH Nordicas blender

I Värnamo ligger en familjepizzeria som heter Chaplin. Den har funnits sen 1979 och är stadens första. Dottern Tanja har vunnit pris för både Sveriges och Europas bästa pizza. Jag har aldrig smakat den förut, men Mmm mm Mm vad god den var. En mindre pizza med redigt med fyllning och en ostblandning som inte var av denna värld.

Ganska utslagna av pizzan fastna vi i soffan en bra stund tills Gurra och hans flamma Malin kom på visit. Vi kolla Jeff Dunham klipp och garva ihjäl oss (tänkte jag skulle länka, en av nån anledning tycks inte blogger tillåta länkar från andra websidor, eller också är det bara jag som inte hajjar). Om ni inte sett det innan kolla in Jeff Dunham and Peanut... och Bubba J... vilken hjälte den där Jeff.

1 comment:

Linda said...

Peanut är helt klart bäst..