Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ridiculous research

Wednesday, April 22, 2009

Ridiculous research

Jaha, men de där gick ju ganska bra. Fullproppad med information om kliniska studier. Riktigt intressant hur konstigt en än må låta. Skönt att va på utbildning på hemmaplan och kunna gå hem efteråt. Jag fullkomligt hatar att bo på hotell. Skittråkigt! En dag till å sen är det klart och jag har ännu en merit till CV:t!

Undrar hur jag nu ska använda mina nya kunskaper i praktiken. Tänk om man kom fram till nåt så revolutionerande som de brittiska forskarna The School of Hygiene and Tropical Medicine, att tjockisar är skadliga för miljön. Jag skulle va så stolt. Suck.


Efter utbildningen tog jag en vända över stan. Köpte mig en helt svart t-shirt. Vad är det med svarta t-shirtar? De har en förmåga att försvinna. Blir lika sne varje gång jag ska ha en att jag inte hittar nån och får gå och köpa mig en ny. Mygen myget mysko. Undrar hur många det blitt genom åren... nä, det ska jag INTE lägga nån energi på att fundera på.
Å så köpte jag mig ett par jeans. Helt onödigt för jag kommer med största sannolikhet aldrig använda dom. Det var ett par av HMs modell Wide för 98 kronor! Jag är lite av en sucker för realisation. De satt som ett smäck och var assköna... dock, som vanligt bör tilläggas, minst 15 cm för långa. Och eftersom jag inte kommer hitta en lösning på detta (vida byxor är inte direkt lätta eller snygga att vika upp och jag har ingen symaskin och uppsydda jeans blir ju aldrig bra ändå) kommer de troligen hamna nånstans i garderoben och försvinnan in djupare och djupare in tills jag en vacker dag får för mig att röjja och slänger dom. Men vad är 98 riksdaler att bråka om. Jag lär ju knappast få min blogg granskad av skatteverket som vissa andra för det.

vulkan.se kan man göra en bok av sin blogg! En blok! I wanna! Frågan är bara när. Bloggandet är ju ett evighetsprojekt.

No comments: