Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Måndagsmisär x minst 4

Monday, April 27, 2009

Måndagsmisär x minst 4

Får bli två inlägg idag, för jag vill berätta för er vad som hände när en vad som började som en ovanligt bra måndag, visade sig va bland de sämre nånsin:

Discustelse Spidermania
Vid frukostbordet satt jag och drömde mig bort i min längtan efter vindruvorna jag skulle köpa efter jobbet. Snabbt blev jag upplockad (from hell :D) på jorden igen när jag fick berättat för mig om den monsterstora spindeln man hittat i en vindruvsplastlåda från ICA utanför Stockholm. Fyfan, va äckligt! jag köpte senare mina vindruvor, men jag ryser varje gång jag ser lådan och fan vet om jag törs öppna den.

Statens (suckiest jävla) Järnvägar

Jag är vansinnig på Sj Först glad för att i sent läge ha upptäckt att första maj är röd dag (nä, jag har inte lärt mig det än) skulle jag idag boka min vanliga rutt till Värnamo på SJ.
Redan sur för att alla billiga resor redan var borta och nerresan måste ske i svindyr 1:a klass, blev jag ännu mer sur när jag inte hittade avgången 16.27 mellan Värnamo och Örebro på söndagen. Alternativen va inge vidare. Antingen åka runt hela Sverige redan klockan 13 nåning, eller betala en miljard och åka 5½ timma och inte va hemma fören strax innan 23.

Efter lite sökande efter info om var fan min rutt tagit vägen, upptäckte jag att sträckan gick som vanligt mellan Jönköping och Örebro. Skillnaden var att det mellan Värnamo och Jönköping gick en buss istället. Jag misstänkte redan här vad som var i görningen, men ringde SJ för att de skulle kunna förklara sig.
Som landet ligger kommer 16.27-bussen till Jönköping klockan 17.45 och tåget
därifrån går 17.54. 9 minuter. SJs gräns för anslutningar är 10 minuter. Detta för att de självklart vet att de är kassa på att hålla tider och vill slippa betala. Så alternativet jag fick va: Ta ett annat tåg eller chansa och riskera att bli fast i Jönköping (om jag skulle hinna boka om innan avgång skulle det funka, men hur stor är chansen att det finns en ledig plats på nästa tåg efter en storhelg).

Doomed
När jag lugnat mig en aning efter samtalet med SJs kundtjänst dök Baby Laban u
pp. Kirurgen som kollade min magge. Han berättade vad jag väntat att det inte finns ett skit att göra för min mage och att jag helt enkelt får leva med skiten. Han var väldigt gullig och såg nästan skamsen ut att han inte kunde hjälpa mig, men vad hjälper det.

Kvavt och klibbigt
Jaha, tänkte jag när jag kom hem, för att ventilera ur mig mina aggressioner ger
jag mig ut på en löprunda i den underbara vädret. Tji, fick jag. Så fort jag klev utanför dörren försvann solen och byttes ut mot ett lilagrått dis. Jag tål inte när det är kvavt. Kroppen svällde som en ballong och med fötter som tegelstenar och en mage i kolik var det omöjligt att springa ens en meter. Jag tog mig dock gående runt det jag tänk, men det va knappt.

Nu ska vi dock inte deppa ihop för att jag haft den sämsta dagen in history, utan
vi tar nya friska tag i morgon. Haha, tisdag, stor risk att den blir mycket bättre.

2 comments:

Eva said...

Tillägnad dig ;)
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2009/03/funny-pictures-cat-says-you-are-letting-the-monday-in.jpg

Hannastacia said...

Haha, precis så!