Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: VÅR!

Tuesday, February 21, 2012

VÅR!

En småtrevlig bok om 23-åriga Frida som går journalisthögskolan och får praktikplats i Bruseryd, ett litet samhälle som blir allt ödsligare. Frida blir djupt besviken på att få sin praktikplats där och dessutom gör pojkvännen slut. Men det blir inte som hon trott i Bruseryd.
Jag har äntligen fått tag i en bok. Lånat den av Emma. När jag tänker på Carina Hjulström, tänker jag väl inte riktigt komedi, men enligt Emma och recensioner ska denna bok (och efterföljare) vara så rolig att man skrattar högt. Återstår att se om jag gör detsamma.

Tisdagen gjord! Skönt.Dom behövde mig inte på dagkirurgen så jag hängde kvar på mottagningen och vi hade det trevligt som vanligt. Jag tog mig i kragen och beställde nya arbetsskor idag. Det gjorde ont i hela mig att skicka i väg beställningen på skorna som kommer kosta mig 945 kronor, men vafan jag var ju tvungen. Så om 2-5 arbetsdagar behöver jag inte ha ont och svettas ihjäl om fötterna längre. Ska blir riktigt riktigt skönt!

Idag har det verkligen varit vår!!! Solen har lyst, det har varit vindstilla, snön är nästen helt borta och termometern har visat 4 plus. Så himla underbart. Synd bara att man varit instängd på jobbet, men jag tog i alla fall en redig promenad på vägen hem. Må det nu vara slut på snö och kyla och låt våren komma.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: