Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Update

Sunday, February 26, 2012

Update

Oj, vad det var länge sen jag skrev. Ja, det kan väl va dax nu då när jag sitter med kaffet i näven och väntar på att det ska bli lite ljusare så jag kan ge mig ut och springa.

Jag är ju hemma i helgen och saknar mina killar i Tuve nåt oerhört. Men jag har tagit tillfället i akt att i fredags städa och tvätta här hemma och i går träna och planera Dennis kalas.

Det var oerhört skönt att springa igår morse och jag inser hur mycket bättre det går när jag gör det på morgonen... innan fötterna blivit trötta. Förhoppningsvis ska de inte behöva bli så trötta längre eftersom jag efter många månader och mycket om och men beställt nya och i fredags fått nya volvoskor. Jag minns ju vilken wow-känsla det var när jag fick mina första att man faktiskt kunde jobba en hel dag och INTE ha ont i fötterna när man kom hem. Hoppas det blir samma denna gång. Hur som helst så gav jag mig ut på en promenad efter jag sprungit och det slutade med att jag traskade runt i två och en halv timma i den underbara vårsolen. Slörpa i mig massor med D-vitamin med andra ord. Lovely var det, men sen var jag trött och somnade en svänga på soffan.


Dennis fyller ju 8 år den 13 mars den lille skiten och den 17 mars blire kalas. Jag har redan hittat garneringen till vad som kommer bli världens bästa tårta. Michael Jackson. Grunden blir Dennis favvo psrincesstårta fast med banantårtbotten.

Igår roade jag mig också med att göra prototyper till inbjudningskort till kalaset. 




Min egen favvo är den röda "This is it"-varianten. Vad jag förstod hade Dennis tokgillat allihopa, men favorit var såklart Pokemonvarianten eftersom det var en bild på honom i den. Tyvärr dålig upplösning på själva kortet, men eftersom han gillade den bäst får jag la leta och se om jag kan hitta någon bättre. han är bara värd det bästa den lille!

Annat nytt är att det verkar som att Atos is alive and kickin´. Eller ja, det vet jag ju inte ännu, men Daniels bror och hans kompis har bytt ut det mesta (inkl kamrem) och enligt datorn finns bara en givare (?) kvar att åtgärda och sen ska den vara så gott som ny. 5000 kommer kalaset gå på, vilket ju är skiiiitbilligt trots att det är skiiiiitmycket pengar. Hoppas jag kan få den tills jag åker ner på tisdag så jag kan ta ut den på lite körning. Krävs nog en del innan jag ska våga lite på den igen. I alla fall så pass att jag vågar köra den fram och åter mellan Örebro och Göteborg.

Nä, nu är det nästan ljust ute och löpardojorna åker på. Hoj så länge.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: