Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tack och lov

Tuesday, January 03, 2012

Tack och lov

... hade det blivit lite missförstånd idag så det var kort om folk på dagkirurgen. Jippy tänkte jag och rusade upp. Det gjorde jag rätt i för det var det jobb och förmiddagen gick görsnabbt! Inte alls lika långt och trist som igår. Och eftermiddagen gick också ganska snabbt. Lite pyssel på mottagningen och sen till Fiskis och körde lite löpband och några maskiner.

Nu sitter jag i soffan här hemma och känner mig ganska slut faktiskt. Sov skiiiitilla inatt av okänd anledning och det börjar ta ut sin rätt. Det börjar bli svårare och svårare att sova utan Daniel bredvid. Jag vaknar av att jag vänder mig efter honom flera gånger per natt. Lika besviken blir jag varje gång jag inser att han inte är där och sen kan jag inte somna om direkt.

Jag ska inte klaga. Tisdagen har gått och det är bara onsdag och halva torsdag kvar och sen får jag se honom igen. Och Dennis med för den delen. Nu när Daniel och Dennis mamma bytt helger är fredagen överlämningsdagen och det innebär att jag får mysa med pojken en kväll innan han ska iväg.


Jag beställde en bok till Dennis igår. Loranga, Masarin och Dartangjang. Har ni läst den? Om inte... GÖRT! Boken är skriven 1969 och mamma köpte den antagligen från början till min storasyster, men läste den sedan för mig och jag ÄLSKADE den boken. Jag önskar jag mindes vart den var för jag vill läsa den igen, men nu får jag ju chansen ändå. En bok alla barn bara måste få uppleva.


Berättelsen handlar om pojken Masarin och hans pappa Loranga, som bor tillsammans i ett hus. Ute i vedboden bor också Masarins farfar, Dartanjang, som är hypokondriker (och aningen dement). Loranga, ständigt klädd i badrock och med en blommig tehuva på huvudet, är en barnslig och ansvarslös bohem. Det blir oftast Masarin som får ta ansvar, bland annat för sin gammelmorfar som tror att han är en gök och bor i toppen av en tall ute i skogen. Masarin är dock inte irriterad, han glädjs åt att hans pappa leker fåniga lekar med honom. Till exempel brukar de spela innebandy med en övermogen tomat som boll. Andra rollfigurer i boken är Tjyven Gustav, Arga Gubben och Varmkorvsförsäljaren.

Ja, ni ser ju! Nu tar det ju ett tag för boken att komma, men nästa helg blir det högläsning på Norumshöjd ska ni tro!

Nu ska jag färga håret. Ser mer eller mindre flint ut hårbotten.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: