Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Långt med trevligt

Wednesday, January 04, 2012

Långt med trevligt

Idag kom Emma åter i tjänst. Tyvärr var hon uppe på dagkirurgen så vi hann inte parata så mycket mer än lite på eftermiddagen. Dessutom var Kata tillbaka efter en dags ledighet och det livar alltid upp. Kata är ett yrväder av rang och hon pratar så snabbt att det är svårt att hänga med, men hon är helt underbar och alltid glad. Trots att det var mer att göra igår har dagen idag varit betydligt roligare. Jag och Kata spenderade förmiddagen med att plocka ner julen och när vi ändå var i farten rensade vi ut i förrådet och städade och rensade i personalrummet. Vart mycket bra!

Imorrn är det åter Göteborg... måste säga att det faktiskt känns mer som att åka hem än att åka bort. Min lägenhet här känns mer och mer som en övernattningslya jag har när jag jobbar än ett hem. Jag har inte sett min lägenhet i dagsljus på hur länge som helst och jag kan ju inte direkt säga att den fått nån direkt omvårdnad på sistone heller. Och det rör mig inte ryggen. Det är ju inte här jag vill vara.

Känns lite konstigt att inte behöva packa. Jag lämnade ju alla mina grejer när jag åkte sist. allt jag behöver ha med min är sminkväskan och handväskan typ. Mycket skönt eftersom jag ju ska åka tåg.

Vi har inte kommit direkt långt med bilen. Jag ringde ju Hyundai med frågor om bensinspumpsrelä, men de behövde ett serienummer och eftersom bror Peter jobbar har han inte hunnit kolla det än. Och jag vill absolut inte vara på honom om det. Detta får ta den tid det tar. Jag är evigt tacksam att han ens ska kolla på den. Visst saknar jag min lille bil, men som den är nu vågar jag ju ändå inte köra den och jag kommer definitivt inte våga köra den mellan Örebro och Göteborg förrän den gått några problemfria mil i Göteborg först.

Jag känner mig lite frusen ikväll (ovanligt va, haha) så jag ska dyka ner i ett varmt bad och ligga där läääänge.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: