Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Service

Thursday, January 19, 2012

Service

Jag pratade just med Daniels bror Peter... ni vet han som har tillfällig vårdnad av min lille bil. Han ska ta bilen till sin kompis i helgen för att börja försöka hela. De tänkte börja med en redig service... alltså inte bara byta olja och andra vätskor utan tändstift, kablar och annat bröte jag inte förstår mig på. Det kan det ju va värd oavsett om det är vad som behövs just för felet. 2000 riksdaler kommer det gå på. Funkar inte det får de gå vidare, men det känns som en bra start och det är skönt att de kommer igång. Saknade bilen som tusan idag när jag skulle handla. Listan var lång och det var riktigt tungt att bära hem.

Trots att jag varit übertrött idag med och sovit dåligt börjar humöret stiga och då får jag alltid mer energi. Det har gått riktigt bra på jobbet idag och jag vet ju att det är för att det börjar närma sig helg och jag snart får träffa min darling igen. Veckorna känns SÅÅÅ långa och jag vet inte hur jag ska stå ut om jag inte får flytta närmre snart.

Idag har jag sökt jobb. Två stycken till och med. På samma ställe. Det ena är en fast tjänst och det andra ett vikariat. Vikariatet är på mer än ett år och på den tiden borde jag ju kunna hitta nåt annat om jag inte får vara kvar. Som vanligt har jag ångest deluxe innan jag tryckt på "skicka". Är det tillräckligt bra? Låter jag intressant? Kan jag skriva annorlunda så jag låter mer intressant? Jag skulle nog kunna fila på samma ansökan i evigheter, men tillslut tvingade jag mig själv att skicka iväg den... och så fort jag gjort det kändes det bättre. Nu kan jag slå det ur skallen ett tag... i alla fall till den 1 februari när sista ansökningsdag är för innan dess kan man ju inte räkna med att höra nåt. Men jag hoppas så jag nästan går sönder. Snälla kan det inte gå lite framåt nu?!?

Nu sörni ska jag ta tag i lite städande. Detta innan krafterna tar slut.... ingen fara på taket om de gör det för jag har ju långt tid på mig i morgon innan Daniels tåg kommer, men det vore skönt att få det gjort. Kanske jag hinner ta en tupplur innan då... lord knows I need it om jag inte ska somna i soffan direkt i mon kväll.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: