Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Hat är ett starkt ord

Friday, January 29, 2010

Hat är ett starkt ord

men det är faktiskt prick vad jag känner för SJ. Stoppet kom i Hallsberg och där blev vi ståendes. Efter 15 minuter meddelas att ett hjul havererat på vagn 15. Efter ytterligare 15 minuter utryms vagn 15 för att kunna koppla lös den från tåget. 10 minuter senare ångrar de sig och meddelar att vi får åka ändå med trasigt hjul. Sedan tar det ytterligare 10 minuter innan vi lämnar stationen dryga 50 minuter sena... För ingenting!

Det medelas efter ett tag att det går en avgång 16.16 från Falköping. Dock inte ett ord om hur vi som ska vidare ytterligare ska bete oss. När konduktören sprang förbi hejdade jag honom och på pekade detta. Just ja, var vad han fick fram. Dem börja han springa fram och åter för jag var ju inte ensam om att undra. Tillslut berättade han att jag, för att ta mig till min slutdestination var tvungen att ta mig till Nässjö och sedan Alvesta för att därifrån komma vidare till Värnamo. Ankomst? 20.52!!! Alltså mer än 3 timmar sent. Oacceptabelt!

Nu är det ju som tur är så att jag har världens underbaraste pojkvän som sätter sig i sin champangerosa Volvo, trotsar vädret och kör till Jönköping och hämtar mig.

SJ ska få betala dyrt för detta! Till och med lokföraren på tåget vart irriterad över den utdragna handläggningen med hjulet. Det ska inte behöva ta 50 minuter att avgöra om tåget kan rulla eller inte. Tänk va mycket onödgt det orsakat. Det är en sak om det händer en gång, men när 90. Av avgångarna är sena är det inte ok!

Ny längtar jag efter en kram, en pizza och hell of a'lot of loosecandy!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: