Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Fotbolls EM

Monday, June 11, 2012

Fotbolls EM




EM är i full gång och hittills har jag sett varenda match... eller ja, nästan i alla fall. Råkade ju somna i går i mitten av Irland - Kroatien. Eftersom jag höll på Irland var det ju inte nån katastrof eftersom de ju förlora. Danmark - Holland var ju så frustrerande match att jag höll på att gå under här i soffan och gårdagens Spanien - Italien var otroligt underhållande... i alla fall i andra halvlek. Jag vet inte vad det är (nä, det är inte hans looks, för han är knappast min kopp te gällande det) men jag kan inte hjälpa vara lite förtjust i unge herr Torres.

Kommer bli svårt i veckan att fått sett matcherna eftersom den sena ju börjar 20.45. Jag sover ju allt som oftast 21.30. Ett alternativ är ju att inte lägga mig i sängen, men det är ju så himla gott. Idag är det första matchen för Sverige. En mot Ukraina som vi SKA vinna enligt alla. Jag är inte så övertygad. Känns lite typiskt svenskt att förutse vinst och bli lite kaxiga.

'Helgen har varit underbar som alltid när jag är med Daniel, d.v.s varje helg. Lite god mat och fotboll i fredags. MMA i form av UFC on FX startade lördagen och efter en runda på stan och i park... lite god mat och fotboll. Igår fick jag ju kolla på fotbollen själv och maten fick bli mackor och yogutt, men ändå en helmysig dag innan det var dax att lämna Daniel vid tåget i Hallsberg.

Ett litet avbrott i fotbollssnacket då och över tills idag. En helt vanlig måndag. Eller ja, nästan, förutom det lilla gissel att jag, Emma och Tomas är bjuda på lunch av ett läkemedelsföretag. Efter vi tackat ja fick vi veta att lunchen är planerad vara på Svampen. Inte helt smart att lägga den utanför sjukhuset och speciellt inte så pass långt bort som på Svampen. Vi måste ju byta om ta oss dit, ta oss tillbaka och byta om igen och däremellan hinna äta på en timma. Känns stressigt och inte alls så jäkla kul. Vädret är inte helt stabilt heller och vi har två alternativ till att ta oss dig. Antingen cyklar vi (jag har ju tagit min cykel till Gbg och får i sånt fall låna en) och riskerar bli dränkta av regnskurar eller så åker vi bil (tänker ta med min som alternativ för jag vill inte bli dyngsur) och riskerar bli utan parkeringsplats när vi kommer tillbaka och kvällsturen kommit och snott varenda plats kring hela sjukhuset. Nä, fy va jobbigt detta känns.

En annan sak gällande idag. Skolavslutning. Dennis har klarat av sitt första år i skolan och idag är det avslutning på Tångenskolan. Jag skulle kunna ge nästan vad som helst för att få vara med! Hans första avslutning och allt. Så ledsen att jag missar det, men vad gör man när man är 30 mil i från och det är på en måndag!? Har bett daniel ta med kameran och knäppa så mycket han bara kan i alla fall.

Nu ser fram emot fredag då jag och mina grabbar kryper upp i tv-soffan i Tuve och kollar på Sverige - England. Jag vill egentligen hålla på England. Gillar ju engelsk fotboll bäst, men jag får väl vara lojal mot mitt Sverige nu när det är EM och allt.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: